AMD nie będzie już dłużej optymalizować API Mantle.

Mantle miało swój początek w 2013 roku i na papierze (a raczej slajdach) zapowiadało się na przełom jeżeli chodzi o programowanie aplikacji. Jest to niskopoziomowe API, które miało pozwalać na uzyskiwanie większej wydajności w grach przez karty graficzne. Ostatecznie jednak twórcy doszli do wniosku że rozwijanie Mantle jest bezcelowe i sami zachęcają do korzystania z DX12 i Vulkan.

 

Mantle okazało się jednak tylko połowicznym sukcesem. Raz przyśpieszyło ono wypuszczenie DirectX 12, gdyż Microsoft poczuł konkurencję, dwa dało podwaliny na stworzenie nowego API o nazwie Vulkan.

Mimo to twórcy zapewniają że wsparcie techniczne dalej bezie dostępne, jednak będzie ono dotyczyć tylko pomocy we wdrożeniu Mantle do swoich produkcji. Dalsza optymalizacja będzie zależeć już od deweloperów, gdyż jak twierdzi AMD Mantle zostało już dostatecznie dostosowane do GCN i zmiana wersji środowiska niewiele tu poprawi.

No cóż. Ja byłem zwolennikiem rozwiązania AMD, jednak po tym jak małym zainteresowaniem się ono cieszyło, przestałem mieć jakiekolwiek nadzieje. ledwie 12 tytułów obsługujących tego typu niskopoziomowe API to zdecydowanie za mało. Na szczęście na horyzoncie jest Vulkan, który w zasadzie można nazwać drugą wersją Mantle, więc nie wszystko stracone, a AMD dalej pokazuje zainteresowanie tego typu rozwiązaniem.

Powiązane posty